Vyhrňme si rukávy a začnime už konečne robiť systémové kroky.

Autor: Martin Schwantzer | 26.10.2015 o 11:13 | Karma článku: 2,93 | Prečítané:  473x

Naozaj sa budeme tešiť z úrovne nezamestnanosti nad 11%? Myslím si, že je čas na systémové kroky vedúce k urýchlenej zmene.

Na túto tému bolo popísaných už mnoho článkov, ale je potrebné sa jej venovať s maximálnou možnou mierou. Treba si uvedomiť, že najhoršie v oblasti nezamestnanosti sú práve okresy Hornohradu a Gemera.
Veď posúďte sami v priloženom grafe. Samotný slovenský priemer sa pohybuje na úrovni nad 11 %, čo je v porovnaní s okolitými krajinami ako Česká republika (5,0 %), Rakúsko (5,7 %)
a Poľsko (7,2 %) naozaj alarmujúce.

Pozrime sa bližšie na naše okresy v kraji, kde sa pod hranicu 20 % stále nevedia dostať štyri okresy. Jediný, komu sa podaril tento, v úvodzovkách, úspech, bol okres Lučenec a na pár mesiacov okres Veľký Krtíš.

 

Samotné čísla a ich pokus ukázať nám, ako dobre pracujeme s poklesom nezamestnanosti v našich regiónoch, nás iba utvrdzujú v nesystémových krokoch, ktoré by mali viesť k poklesu, ale, žiaľ, tomu tak nie je. Akoby už dochádzal dych v riešeniach krátkodobého charakteru.

Dve možnosti

Skúsme sa teda spoločne pozrieť na dve možnosti, ktoré majú dlhodobý charakter a pomenovať si ich. Prvou z nich je prepojenie juhu rýchlostnými cestami. Konkrétne ide o R2 a R7 cesty, ktoré majú pomôcť pri tranzite nielen občanom cestujúcim za prácou a rodinou, ale napomôžu aj rozvoju pôdohospodárstva. V prvom rade otvoria koridor na prepravu dopestovaných komodít smerom ku konečnému zákazníkovi. Druhou musí byť úplná podpora začínajúcich farmárov štvorročnými daňovými prázdninami, obmedzením prekvalifikovania ornej pôdy na stavebné pozemky, podporou predaja z dvora zastavením potreby zriaďovania elektronických registračných pokladníc, DPH 10 % na agroturistiku a vytvorením štátnych odbytových centier pre malých farmárov.

Treba bojovať

Takže cestu máme pripravenú a reálnu, stačí nám začať uvažovať v širších súvislostiach. Nielen rýchlo vyčleniť pár miliónov na nekoncepčné zamestnávanie na pár mesiacov, ale investovať do svojej budúcnosti. Pozrime sa na to, ako to ide napríklad s investíciou do rýchlostných ciest. Kilometer takejto cesty stojí v priemere okolo 12 miliónov eur, aj keď na Slovensku je to z určitých dôvodov cena vraj nereálna. Takže už vieme, že to ide. Pridajme k tomu koncepciu rozvoja pôdohospodárstva a následne sa dostavia výsledky v podobe znižovania nezamestnanosti a rozvoj vidieka v tom, čo je preňho, ako sa vraví, to pravé orechové. Takže milé a vážené južné Slovensko, riešenia existujú, iba ich treba už konečne začať realizovať a za to ja ako podpredseda Strany TIP a predseda Banskobystrického kraja určite bojovať budem. Prečo? Lebo je to správne, zníži to rozdiely medzi krajmi, ktoré sú obrovské a v neposlednom rade to pomôže práve vám, občanom, ktorých životné príbehy sa píšu práve na juhu Slovenska.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?