Naozaj musíme devastovať svoj majetok, aby sa zlepšila kvalita našich ciest?

Autor: Martin Schwantzer | 21.7.2015 o 13:38 | Karma článku: 2,49 | Prečítané:  431x

Alebo inak napísané: ako si odtrhnúť nápravu, dostať defekt, alebo rozbiť blatník tak, aby vám opravili cestu. 

Po mnohých tisícoch kilometrov naprieč Slovenskom by som sa rád okrem diaľnic a rýchlostných ciest venoval aj lokálnej cestnej infraštruktúre. Neviem sa zbaviť pocitu, že obyvatelia z malých obcí, ktorí využívajú cesty mimo hlavných ťahov sú akoby na druhej koľaji. Sú to práve ľudia, ktorí doplácajú na chátrajúcu cestnú infraštruktúru a to doslovne. Cestu cez Slatinské Lazy, Horný Tisovník, Šuľu do Hornej Strehovej som absolvoval niekoľko krát. Tá prvá mi ukázala limit, ktorým sa dá po nej prejsť. Nástrahy čakajúce na vodičov sme ani porátať nestíhali. Jedna z nich bola obzvlášť devastujúca, ale veď vodič sa naučí. Dúfajúc, že tento stav cesty určite sleduje jej prevádzkovateľ bol pre mňa prekvapením nakoľko som sa mýlil. Ani po viac ako mesiaci sa stav nemenil. Nevadí, poteším vás lebo prišlo k oprave najväčšej jamy, ktorá tu bola. Cena? Tá bola vysoká nakoľko to jednu rodinu stálo nápravu a rozbitý disk aj s pneumatikou na ich obytnom prívese a niekoľko hodín trápenia pri riešení tohto nešťastia.

Takýchto ciest je na Slovensku mnoho, ale to viete asi sami. Ďalšie sú napríklad smerom do Kokavy nad Rimavicou, alebo aj cesty z Krupiny do okolitých obcí za mnoho nestoja.

Chýba mi dôkladný systém bonity ciest, na základe, ktorého by si mohli obyvatelia jednoducho overiť plánované opravy cestnej infraštruktúry. V dokumente http://www.telecom.gov.sk/index/open_file.php?file=doprava/dopinfra/program/Dokumenty/fondyeu20142020/Exantekond/Masterplan.pdf je spomenutý práve stav týchto ciest, ale chýba mi plán a postup opráv:

„Keďže na cestnej sieti ciest I. triedy sa realizuje približne 50 % všetkých dopravných výkonov, nedostatočné financovanie ich údržby a opráv môže spôsobovať značné národohospodárske škody vo forme zvýšeného opotrebovania i poškodzovania vozidiel, časových strát v dôsledku spomalenia dopravy, zvýšených nákladov na prepravu tovarov a osôb, zvýšenia nehodovosti a nepriaznivých účinkov na životné prostredie.“

Transparentnosť v tomto sektore a práve pri rekonštrukcií opotrebovaných ciest s presným plánom ich realizácie je pre mňa preto dôležitá.

                                                                                                                          

                                                                                                              Martin Schwantzer                                                                                                                          

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?